*Przypis Powszechny

Przypis Powszechny to projekt, w którym wykorzystujemy technologię do rozwiązania problemu nierzetelnych informacji w sieci i ułatwienia dostępu do wiarygodnych źródeł.

Aplikacja Przypis Powszechny ma stanowić wygodne wsparcie przy codziennym czytaniu artykułów i zdobywaniu informacji w internecie. Pozwala dodawać bezpośrednio na stronie z artykułem różnego rodzaju treści – brakujące źródła, dopowiedzenia, a także sprostowania fałszywych lub zmanipulowanych informacji. Użytkownicy mogą wyświetlać przypisy dodane przez innych i tworzyć nowe — dzięki temu każdy użytkownik ma pod ręką informacje zgromadzone przez innych i może łatwo i szybko z nich skorzystać, aby ocenić wiarygodność artykułu lub zaoszczędzić sobie czas potrzebny na wyszukiwanie źródeł.

Odbiorcy aplikacji

Chcielibyśmy, żeby aplikacja wraz ze swoim rozwojem dotarła do jak najszerszej grupy odbiorców, ale przewidujemy, że naszą grupą early adopters będą:

  • młodzi (20-40 lat), wyższe wykształcenie lub w trakcie studiów
  • czytają newsy i artykuły na komputerze (wersja mobilna aplikacji póki co w dalszych planach)
  • mają określoną potrzebę:
    • zdarza się, że nie wiedzą, czy ufać przeczytanej w sieci informacji, podchodzą ostrożnie do treści czytanych w internecie
    • zdarza im się weryfikować czytane informacje na własną rękę i próbować docierać do najlepszych źródeł informacji
    • ale deklarują, że mają z tym problemy lub brakuje im na to czasu

 

 

Kogo z chęcią przyjmiemy do zespołu i co jest do zrobienia?

Zapraszamy do współpracy wszystkich, którym bliska jest idea dbania o jakość treści w internecie i chcieliby spróbować z nami innowacyjnego podejścia do problemu rzetelności informacji w sieci i fake newsów.

UX

  • badania: zaplanowanie ewaluacji pierwszej publicznej wersji, analizowanie wyników ewaluacji
  • projektowanie: dalszych funkcjonalności rozwijających pierwszą wersję aplikacji, projektowanie usprawnień na podstawie wyników ewaluacji
  • mechanika społeczności: zaprojektowanie zasad działania społeczności (moderacja, uprawnienia użytkowników, interakcje pomiędzy użytkownikami, elementy grywalizacji)

Strategia

  • opracowanie strategii wypuszczenia aplikacji: pozyskania pierwszych użytkowników, działań prowadzących do rozrastania się społeczności, wypuszczania kolejnych wersji
  • współpraca zewnętrzna: rozpoznanie możliwości współpracy z innymi organizacjami (non-profit i nie), szukanie potencjalnych źródeł finansowania

IT

  • JS: (TS) (React, Redux / podobne)
  • wtyczka do Chrome’a
  • html, scss
  • (niepriorytetowo) backend: Django, Django Rest Framework

 

Etap projektu:

Zrobiliśmy prototyp pierwszej wersji aplikacji i przeprowadziliśmy testy użyteczności interfejsu. Teraz projektujemy poprawki na podstawie wyników testów i przygotowujemy się do wypuszczenia pierwszej publicznej wersji.

Strona projektu zaktualizowana: 10 lipca 2018
Technologie: node.js, Django, Javascript, Python
Status projektu: Rozwój, Publiczne testy
Rozwijany lokalnie: Warszawa