W jaki sposób korzystamy ze strony internetowej Urzędu Miasta Łodzi?

10 lipca 2017 | Łódź, Blog
 

Jeden symbol odpowiada 10 tyś wyświetleń

Biuletyn Informacji Publicznej

Odwiedzający Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łódź w okresie od 1 stycznia 2017 roku do 13 czerwca 2017 roku wygenerowali łącznie 2 028 011 odsłon.

Do najczęściej odwiedzanych stron należały głownie podstrony związane z organizacją Urzędu w tym informacje o komórkach organizacyjnych, danych kontaktowych, oświadczeniach majątkowych, ofertach pracy, informacjami o sprawach realizowanych przez urząd, przetargach czy informacjach dotyczących pracy Rady Miasta.

Liczba odsłon jest ściśle skorelowana z tygodniem pracy, w dni wole można zauważyć duży spadek ilości odsłon. Średnia największa liczba odsłon strony notujemy w poniedziałki, a w kolejne dni tygodnia liczba odsłon spada, w sobotę natomiast osiąga minimum.

Dobrym przykładem jest okres wielkanocny w trakcie, którego najmniej użytkowników korzysta ze strony internetowej.

Najpopularniejsze strony

Po zgrupowaniu najpopularniejszych stron możemy zauważyć, że są to głownie podstrony związane z organizacją Urzędu, w tym informacje o komórkach organizacyjnych, danych kontaktowych, ofertach pracy, informacjach o sprawach realizowanych przez urząd, przetargach czy informacjach dotyczących pracy Rady Miasta.

Można zauważyć duży udział podstron dotyczących rejestracji pojazdów (łącznie 96 962 odsłony) lub związanymi z podatkami (45 022 odsłony).

    • Podstrony związane z UMŁ, informacje o komórkach organizacyjnych, akty prawne  — 261 925 odsłon
    • Podstrony związane z ofertami pracy — 167 522 odsłony
    • Informacje o sprawach realizowanych przez UMŁ np. wydanie prawa jazdy — 165 438 odsłon
    • Oświadczenia majątkowe — 43 721 odsłon
    • Informacje dotyczące pracy Rady Miasta — 41 865 odsłon
    • Informacje dotyczące sprzedaży nieruchomości, zamówień i przetargów — 40 197 odsłon

Średni czas spędzony na najpopularniejszych stronach

Najdłużej użytkownicy przebywają na podstronach z zawierające informacje o realizowanej sprawie lub z informacjami na temat danego wydziału danym wydziale.

Współczynnik odrzuceń

Użytkownicy strony po uzyskaniu informacji o sposobie rozwiązania sprawy opuszczają stronę.

W przypadku ofert pracy, czy zamówień publicznych w większym stopniu mamy do czynienia z opuszczeniem strony po sprawdzeniu braku nowych pozycji.

 

 Strona główna Urzędu — uml.lodz.pl

Podobnie jak w przypadku Biuletynu, ilość odsłon strony głównej jest skorelowana z danym dniem tygodnia i dniami wolnymi od pracy. W ciągu omawianego okresu stronę odwiedziło 1 329 246 unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali 1 752 355 odsłon.

Do najchętniej odwiedzanych podstrony należały te związane z naborem do szkół, zawierające informacje na temat szkół, podstrona Łódź Łączy czy rewitalizacji.

Wskazana jest bardziej pogłębiona analiza zachowań użytkowników. Interesujące jest to, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po witrynie, czy są to użytkownicy powracający, którzy np. odwiedzają stronę by otrzymać informacje o nowych ofertach pracy. Zastawiające jest to, jak duża jest ilość użytkowników którzy po znalezieniu danej informacji przechodzi na inne podstrony.

W statystkach możemy zauważyć stosunkowo małe zainteresowanie aktualnościami. Głównym celem użytkowników jest uzyskanie informacji. Porównajmy samą ilość odsłon podstrony Wydziału Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów (54 445) do liczby odsłon podstrony dotyczącej Budżetu obywatelskiego (10 608). Widząc taką różnicę można było by zastanowić się w jaki sposób zachęcić użytkowników do zapoznania się także z innymi informacjami np.: trwającymi konsultacjami lub planowanym budżetem.

W przypadku osób, które poszukają pracy i powracają na stronę Urzędu w celu zapoznania się z aktualnymi ofertami pracy, ułatwieniem mogło by być stworzenie prostego systemu powiadomień e-mailowych o nowych ofertach. Można także uprościć proces szukania informacji poprzez np. stworzenie Łódzkiej wersji portalu Honolulu Answers.

Otwartą kwestią jest to, w jaki sposób najlepiej ułatwić mieszkańcom dostęp do informacji oraz w jaki sposób dzięki technologi włączać ich w działanie.

Link do danych: https://dstanowski.github.io/other/medium.com/statystyki_uml/readme.txt

Artykuł pierwotnie ukazał się na medium.com/@dawid.stanowski

Zdjęcie główne – By Jarosław Klamka (Own work) CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons

Dawid Stanowski

Inne artykuły autora

Zobacz także

7 czerwca 2018 | Hakatony, Spotkania, Warszawa

Hackathon Allegro Tech Days 15.06 – 16.06, Warszawa, PGE Narodowy

Programiści będą pomagać rowerzystom! Ruszyły zapisy na Hackathon Allegro Tech Days w Warszawie Gdzie w Twoim mieście porusza się najwięcej rowerzystów? W jakich godzinach najczęściej jeżdżą? Z jakiego typu roweru korzystają? Odpowiedzi na te i inne pytania będzie można znaleźć na specjalnym portalu rowerowym, nad którym pracują programiści z całej Polski.  Już 15 czerwca na […]

16 kwietnia 2018 | Blog, Projekty

Aktualności KdP, ciekawe wydarzenie, nowe projekty i propozycje dołączenia do zespołów (kwiecień 2018)

Bez owijania w bawełnę, kilka słów o nowościach, projektach szukających nowych ludzi do zespołu i wydarzeniach, które mogą was zainteresować.   1. Jutro (17.04) specjalny Hacknight Warszawa: Aktywizm i technologia – łączenie światów Prezentacja wyników projektu civic tech TRANSPARENCEE. Czyli społeczności organizacji, ludzi z IT i mediów, która ma na celu wykorzystanie technologii do zwiększenia […]

13 lutego 2018 | Blog, Hakatony, Warszawa

Global Legal Hackathon. Czym jest #LegalTech?

To połączenie technologii i oprogramowania w celu świadczenia usług związanych z szerokopojętym prawem. Na świecie każdego miesiące pojawia się kilka Startup-ów, które próbują dostarczyć nowe produkty dla osób mających styczność z prawem. Technologia prawnicza tradycyjnie odnosiła się do typowych zadań jak zarządzaniu praktyką, przechowywanie dokumentów, fakturowanie, rachunkowość. Od 2011 LegalTech się szybko zmienia, głównie dzięki […]

Partners

Show all partners