Koduj dla Polski

W jaki sposób korzystamy ze strony internetowej Urzędu Miasta Łodzi?

10 lipca 2017 | Łódź, Blog
 

Jeden symbol odpowiada 10 tyś wyświetleń

Biuletyn Informacji Publicznej

Odwiedzający Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łódź w okresie od 1 stycznia 2017 roku do 13 czerwca 2017 roku wygenerowali łącznie 2 028 011 odsłon.

Do najczęściej odwiedzanych stron należały głownie podstrony związane z organizacją Urzędu w tym informacje o komórkach organizacyjnych, danych kontaktowych, oświadczeniach majątkowych, ofertach pracy, informacjami o sprawach realizowanych przez urząd, przetargach czy informacjach dotyczących pracy Rady Miasta.

Liczba odsłon jest ściśle skorelowana z tygodniem pracy, w dni wole można zauważyć duży spadek ilości odsłon. Średnia największa liczba odsłon strony notujemy w poniedziałki, a w kolejne dni tygodnia liczba odsłon spada, w sobotę natomiast osiąga minimum.

Dobrym przykładem jest okres wielkanocny w trakcie, którego najmniej użytkowników korzysta ze strony internetowej.

Najpopularniejsze strony

Po zgrupowaniu najpopularniejszych stron możemy zauważyć, że są to głownie podstrony związane z organizacją Urzędu, w tym informacje o komórkach organizacyjnych, danych kontaktowych, ofertach pracy, informacjach o sprawach realizowanych przez urząd, przetargach czy informacjach dotyczących pracy Rady Miasta.

Można zauważyć duży udział podstron dotyczących rejestracji pojazdów (łącznie 96 962 odsłony) lub związanymi z podatkami (45 022 odsłony).

    • Podstrony związane z UMŁ, informacje o komórkach organizacyjnych, akty prawne  — 261 925 odsłon
    • Podstrony związane z ofertami pracy — 167 522 odsłony
    • Informacje o sprawach realizowanych przez UMŁ np. wydanie prawa jazdy — 165 438 odsłon
    • Oświadczenia majątkowe — 43 721 odsłon
    • Informacje dotyczące pracy Rady Miasta — 41 865 odsłon
    • Informacje dotyczące sprzedaży nieruchomości, zamówień i przetargów — 40 197 odsłon

Średni czas spędzony na najpopularniejszych stronach

Najdłużej użytkownicy przebywają na podstronach z zawierające informacje o realizowanej sprawie lub z informacjami na temat danego wydziału danym wydziale.

Współczynnik odrzuceń

Użytkownicy strony po uzyskaniu informacji o sposobie rozwiązania sprawy opuszczają stronę.

W przypadku ofert pracy, czy zamówień publicznych w większym stopniu mamy do czynienia z opuszczeniem strony po sprawdzeniu braku nowych pozycji.

 

 Strona główna Urzędu — uml.lodz.pl

Podobnie jak w przypadku Biuletynu, ilość odsłon strony głównej jest skorelowana z danym dniem tygodnia i dniami wolnymi od pracy. W ciągu omawianego okresu stronę odwiedziło 1 329 246 unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali 1 752 355 odsłon.

Do najchętniej odwiedzanych podstrony należały te związane z naborem do szkół, zawierające informacje na temat szkół, podstrona Łódź Łączy czy rewitalizacji.

Wskazana jest bardziej pogłębiona analiza zachowań użytkowników. Interesujące jest to, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po witrynie, czy są to użytkownicy powracający, którzy np. odwiedzają stronę by otrzymać informacje o nowych ofertach pracy. Zastawiające jest to, jak duża jest ilość użytkowników którzy po znalezieniu danej informacji przechodzi na inne podstrony.

W statystkach możemy zauważyć stosunkowo małe zainteresowanie aktualnościami. Głównym celem użytkowników jest uzyskanie informacji. Porównajmy samą ilość odsłon podstrony Wydziału Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów (54 445) do liczby odsłon podstrony dotyczącej Budżetu obywatelskiego (10 608). Widząc taką różnicę można było by zastanowić się w jaki sposób zachęcić użytkowników do zapoznania się także z innymi informacjami np.: trwającymi konsultacjami lub planowanym budżetem.

W przypadku osób, które poszukają pracy i powracają na stronę Urzędu w celu zapoznania się z aktualnymi ofertami pracy, ułatwieniem mogło by być stworzenie prostego systemu powiadomień e-mailowych o nowych ofertach. Można także uprościć proces szukania informacji poprzez np. stworzenie Łódzkiej wersji portalu Honolulu Answers.

Otwartą kwestią jest to, w jaki sposób najlepiej ułatwić mieszkańcom dostęp do informacji oraz w jaki sposób dzięki technologi włączać ich w działanie.

Link do danych: https://dstanowski.github.io/other/medium.com/statystyki_uml/readme.txt

Artykuł pierwotnie ukazał się na medium.com/@dawid.stanowski

Zdjęcie główne – By Jarosław Klamka (Own work) CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons

Dawid Stanowski

Dawid Stanowski

Inne artykuły autora

Zobacz także

16 listopada 2020 | Blog

Dołącz do zespołu projektu WarsawLO

Cześć,  jesteśmy grupą wolontariuszy rozwijającą portal WarsawLO. Nie słyszałaś/eś o nas? No właśnie! Dlatego poszukujemy wymiatacza social media, także wolontariusza 🙂 Na czym nam zależy:  ✓ żeby Ci się chciało 🙂 nie ścigamy, nie pilnujemy – zależy nam żebyś sam chciał/-a działać! ✓  i do tego działać kreatywnie 🙂  ✓  żebyś znał/-a język polski i […]

12 listopada 2020 | Blog

Hackathon dla Miast Polskiego Funduszu Rozwoju 20-22.11.2020

Pandemia wystawiła samorządy na próbę. Podejmij wyzwanie i pomóż miastom w walce ze skutkami COVID-19. Zapraszam na Hackathon dla Miast Polskiego Funduszu Rozwoju 20-22 listopada Aby lepiej przygotować samorządy na sytuacje kryzysowe, najlepsi programiści z całej Polski w ciągu 48 godzin opracują rozwiązania czterech najciekawszych wyzwań zgłoszonych przez średnie miasta (20-100 tysięcy mieszkańców). Znamy już […]

26 czerwca 2020 | Blog

Dołącz do zespołu projektu IMPAKT

Od niedawna mamy nowy projekt w naszej bazie. Projekt Impakt! Jak sama pomysłodawczyni aplikacji – Eva, pisze na naszej stronie: 🤓 „Impakt to aplikacja dla związków zawodowych i ruchów społecznych. Służy do kontaktu z innymi członkami, organizowania się, przekonywania znajomych do zaangażowania i ochrony przed kontrolą i przemocą. 💫 Chcemy ułatwić logistykę i obniżyć próg […]

Partnerzy

Fundacja ePaństwo
Orange
Miasto Gdańsk
Code for Europe
Code for All
Pokaż wszystkich